CSR  |  Omtanke  |  Kundtjänst

Organisation & kultur

Mission, vission, fokusområden och värdegrund

Mission

Genom att göra det enkelt att vara kund och erbjuda one-stop-shopping hjälper vi dig med att få mer tid till det som betyder mest.

Vår ambision är att skapa en bättre arbetsdag för våra kunder genom unika kundupplevelser. Vi lyssnar på våra kunder och leverantörer med respekt för deras önskningar och behov.

Vision

Vår vision är att vara norra Europas föredragna totalleverantör till näringslivet. Våra kunder och samarbetspartners ska känna igen oss på vår förmåga att samarbeta, visa ansvar och skapa glädje. Det är ett ambitiöst mål som vi vet förpliktar.

Du som kund kommer därför alltid att uppleva att vi gör vårt yttersta för att leverera snabbt och effektivt. Vi strävar alltid efter att ha en öppen och tillmötesgående dialog så du som kund känner dig värdesatt. 

Fokus och värdegrund

Vi är fler än 200 eldsjälar som alla har samma fokus: att göra det enkelt för dig att beställa allt till företaget från ett och samma ställe. Varje dag jobbar vi för att se till att du får en bra upplevelse när du handlar hos oss.

Detta innebär inte bara ett stort sortiment utan även fantastisk kundtjänst och att alla som jobbar på Lomax har fokus på våra 5 pelare i vår värdegrund. Läs mer här.

Läs om Lomax CSR-arbete

CSR

CSR är något som vi på Lomax lägger stor vikt vid.

Vi har initierat flera CSR-projekt och lägger stor vikt vid att integrera olika energibesparande åtgärder runt om i hela organisationen. Du kan läsa mer om vårt CSR-arbete här.

Utöver vårt vanliga sortiment har vi även skapat ett koncept där du kan hitta alla våra certifierade produkter. Vi kallar det Omtanke och det betyder att du kan handla med gott samvete här.