CSR  |  Omtanke  |  Kundtjänst
 

Arkivering

Här hittar du allt för enkel arkivering och ett välorganiserat kontor! Är det dags att byta ut de slitna pärmarna? Eller behövs det fler register, plastfickor och mappar? Lomax har ett stort utbud av allt som kan behövas för att hålla koll på viktiga papper på ett bra och effektivt sätt. Läs mer

1129 produkter

Begränsa urval

Välj filter

Plastficka Mapp A4 0,12mm blå 100/FP

Transparent plastficka av PP-plast med klaff som håller dokumenten på plats

Artikelnummer 60175950
398,75 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
Fotoficka Bantex A4 13x18 cm 10 stycken

Fotofickor av god kvalitet

Artikelnummer 60032050
48,69 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
Esselte Recycle ficka | A4 | Topp | 100my | 50 st

A4-ficka av återvunnen plast | Multihålad och toppöppnad

Artikelnummer 60095160
100% återvunnen plast list
123,69 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
9 i lager
Kontorspärm neutral A4 60mm blå

Gaffelpärm med tygklädd rygg

Artikelnummer 60081145
56,19 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
Gaffelpärm JOPA A4 60mm blå

förvarar dina dokument organiserat

Artikelnummer 60079745
86,19 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
2 har nyss köpt denna vara
Seoul korg | Medium | Vit

Praktisk förvaringskorg för företag

Artikelnummer 80136260
13,69 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
6 har nyss köpt denna vara
från 177,50 kr. inkl. moms
Leverans: 2025-05-09
Pappersregister JOPA A4 A-Ö vit/blå

effektiv organisering av dina dokument och pärmar

Artikelnummer 60081600
16,19 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
Bantex fotofickor, 10 x 15 cm, stående, 25 st.

Håll ordning på ditt fotoalbum med fotofickor

Artikelnummer 3744440
från 101,69 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
Papperssamlare Durable Flexi® 250 st Mixade färger

Papperssamlare Flexi® med extra stark plastremsa för att hålla ihop en hålad pappersbunt

Artikelnummer 60024570
från 150,00 kr. inkl. moms
Leverans: Förväntat 3-5 vardagar
Leitz WOW Clipboard | Utan front | A4 | Svart

Trendigt och färgglatt clipboard med stark metallklämma och hängkrok.

Artikelnummer 60100697
från 91,75 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
Leitz WOW A4+-ringpärm, 4DR, 40 mm, EU-hål, svart

Högkvalitativ pärm i robust material med attraktivt mönster och klar foliering

Artikelnummer 60100737
71,19 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
17 i lager
Ringmekanism 29mm

lämplig för större arkiveringsbehov och fäster ihop en bunt papper

Artikelnummer 60081850
16,19 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
Ringpärm A4 29 mm konstläderpapp natur

Ringpärm tillverkad av 100% returfibrer

Artikelnummer 60081882
21,19 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
3 har nyss köpt denna vara
Budget mapp A4, 0,05 mm, 100 st.

Mapp i bra ekonomikvalitet till skarpt pris

Artikelnummer 2014100
från 131,25 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
187,50 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
12 i lager
Durable självhäftande ficka, topp, 90x57 mm, 10 st

Pocketfix fickor - det perfekta valet för presentationer

Artikelnummer 3775690
från 55,81 kr. inkl. moms
Leverans: Förväntat 3-5 vardagar
Ringpärm A4 38mm PP ficka vit

Ringpärm av svetsad polypropylen

Artikelnummer 60081909
71,19 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
Hållbar hörnficka Självhäftande 75 mm 100 st.

Cornerfix® hörnficka - lämplig för fastsättning av lösa papper i manualer, prislistor, brev och offertmappar.

Artikelnummer 60101700
från 117,69 kr. inkl. moms
Leverans: Förväntat 3-5 vardagar
Kontorspärm neutral A4 40mm gul

Gaffelpärm med tygklädd rygg

Artikelnummer 60081131
56,19 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
2 har nyss köpt denna vara
Esselte-register A4 1-5 Plast Vit

Stilrent och klassiskt register med flikar och förstärkta hålkanter

Artikelnummer 6043190
från 17,50 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
Förvaringslåda Leitz Click & Store Large Svart

Färgrik förvaringslåda i kubdesign Hopfällbar och platsbesparande design

Artikelnummer 60009317
från 237,50 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
Papperssamlare Flexi® 250 st Svart

Papperssamlare Flexi® med extra stark plastremsa för att hålla ihop en hålad pappersbunt

Artikelnummer 60024577
från 150,00 kr. inkl. moms
Leverans: Förväntat 3-5 vardagar
Durable Sorterare ”Krokodil

Underlättar sortering av dina fakturor och andra dokument

Artikelnummer 3777310
styck á 436,25 kr. inkl. moms
Der kan ikke købes flere end den resterende lagerbeholdning

Köp minst 1 styck

Säljes endast á 1 styck.
Avrunda uppåt till styck
Ange giltigt antal
OBS: Antalet medför bruten förpackning.
Avrunda uppåt till styck
Der kan ikke købes flere end den resterende lagerbeholdning

Köp minst 1 styck

Säljes endast á 1 styck.
Avrunda uppåt till styck
Ange giltigt antal
OBS: Antalet medför bruten förpackning.
Avrunda uppåt till styck
Lägg i korg
Leverans: Förväntat 3-5 vardagar
Produkter per side: 12 24 48

Enkel hantering av kontorets viktiga papper

Arkivering på kontoret är en viktig del av att upprätthålla ordning och reda i din organisation. Det gäller speciellt om du ansvarar för arkivering och förvaring på ett stort kontor med många människor, men även du som ofta jobbar hemifrån på ditt hemmakontor kan bli positivt överraskad över hur skönt det är när var sak har sin plats och därmed är lätt att finna.

Arkivering handlar i grund och botten om att strukturera och organisera information på ett systematiskt sätt för att underlätta åtkomst och användning vid behov. Det finns många olika verktyg och tekniker för att arkivera på kontoret, inklusive mappar, pärmar, plastfickor och annat.

På denna sida kan du klicka dig vidare till massor av olika slags produkter till arkivering, eller du kan välja att scrolla direkt här på sidan för att se hela vårt sortiment av arkivering och förvaring till kontoret.

Olika produkter som kan hjälpa dig med arkivering

Mappar är en vanlig form av arkivering på kontoret. De används för att samla och hålla ordning på papper och dokument som hör ihop. Mappar kan vara gjorda av papper eller plast och finns i olika storlekar och färger. För att göra det lättare att hitta rätt information kan man använda olika färger på mapparna för att markera olika typer av dokument.

Plastfickor är också vanliga verktyg för att arkivera på kontoret. De används för att skydda dokument från smuts och skador och är vanligtvis gjorda av genomskinlig plast. Plastfickor kan också användas för att hålla ihop dokument i en mapp eller pärm.

Filer och kataloger är en annan form av arkivering på kontoret. De används för att arkivera elektroniska dokument och filer och organisera dem på ett sätt som gör det lätt att hitta och använda dem vid behov. Filer och kataloger kan också ha olika färgkodning och märkningssystem för att underlätta organisationen.

En annan viktig del av arkivering på kontoret är att använda etiketter och märkningssystem för att identifiera och organisera dokumenten. Etiketter kan fästas på mappar och pärmar för att identifiera innehållet och underlätta åtkomst vid behov. Märkningssystem kan också användas för att organisera dokumenten efter kategori eller ämne.

Den kanske mest klassiska formen av arkivering: Pärmar

Pärmar är nog det första de flesta av oss tänker på vid arkivering på kontoret. De är vanligtvis större och mer robusta än mappar och används för att arkivera större mängder papper och dokument. Pärmar finns i olika typer, inklusive ringpärmar och pärmar med klämma, och de kan också ha olika färgkodning för att underlätta organisationen.

Hos Lomax hittar du pärmar och arkivboxar från kända varumärken och prisvärda pärmar som trots förmånliga priser är i toppkvalitet. Pärmarna finns tillgängliga både som ringpärmar och som fasta boxar och om du i första hand använder arkivboxar till ditt arkiveringssystem rekommenderar vi att du väljer de kantförstärkta pärmarna, som är mycket robusta och extremt hållbara. 

Ordning och reda leder till ökad produktivitet

Det är viktigt att välja rätt verktyg och tekniker för att arkivera på kontoret. Det är också viktigt att utveckla och följa rutiner för att säkerställa att dokument och filer arkiveras på ett konsekvent och systematiskt sätt. En välorganiserad arkivering på kontoret kan hjälpa till att minska stress och öka produktiviteten genom att göra det lättare att hitta och använda information vid behov.

Slutligen kan det vara bra att utvärdera och revidera arkiveringsrutiner och -protokoll regelbundet. Genom att se över och justera arkiveringsprocessen kan man förbättra effektiviteten och minska risken för felaktig arkivering och information som går förlorad.