CSR  |  Omtanke  |  Kundtjänst
 

Arkivering

Här hittar du allt för enkel arkivering och ett välorganiserat kontor! Är det dags att byta ut de slitna pärmarna? Eller behövs det fler register, plastfickor och mappar? Lomax har ett stort utbud av allt som kan behövas för att hålla koll på viktiga papper på ett bra och effektivt sätt. Läs mer

932 produkter

Begränsa urval

Välj filter

Register Budget A4 1-20 Plast

Prisvänligt register i polypropen

Artikelnummer 6043260
27,44 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
2 har nyss köpt denna vara
Fotoficka Bantex A4 13x18 cm 10 stycken

Fotofickor av god kvalitet

Artikelnummer 60032050
48,69 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
8 i lager
från 65,75 kr. inkl. moms
Leverans: 2025-03-10
Seoul korg | XL | Vit

Praktisk förvaringskorg för företag

Artikelnummer 80136320
21,19 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
4 i lager
Pappersregister JOPA A4 Jan-dec

effektiv organisering av dina dokument och pärmar

Artikelnummer 60081610
13,69 kr. inkl. moms
Leverans: Leveransdatum undersöks
Esselte plastficka, A4, topp, 0,11

Plastfickor av välkänd Esselte-kvalitet

Artikelnummer 2014240
227,50 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
Register Esselte Maxi A4 A-Å Plast Grå

Extra brett – idealiskt när du arkiverar i plastfickor

Artikelnummer 7561070
41,19 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
Esselte Recycle ficka | A4+ | Topp | 70my | 50 st

Återvunnen A4-maxi-ficka | Multihålad och toppöppnad

Artikelnummer 60095170
100% återvunnen plast list
89,94 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
Register Esselte Maxi A4 1-12 Grå

Extra brett register – idealiskt när du arkiverar plastfickor

Artikelnummer 6042130
27,44 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
Bantex register A4, 1-100, PP, grå

Bra, praktiskt och hållbart register

Artikelnummer 6043320
från 170,00 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
4 har nyss köpt denna vara
Kontorspärm neutral A4 60mm svart

Gaffelpärm med tygklädd trärygg

Artikelnummer 60081147
56,19 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
2 har nyss köpt denna vara
Gaffelpärm JOPA A4 60 mm linne

Förvara dina dokument organiserat

Artikelnummer 60079734
86,19 kr. inkl. moms
Leverans: Leveransdatum undersöks
Leitz Hot Desking arbetsväska av tyg

Hopfällbar förvaringsväska - perfekt för kontoret och hemmaarbetsplatsen

Artikelnummer 60144810
248,75 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
Hängmapp Esselte Classic A4 Blå

Kraftig hängmapp i 100 % återvunnen kartong

Artikelnummer 9522315
12,19 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
2 har nyss köpt denna vara
Kontorspärm neutral A4 60mm gul

Gaffelpärm med tygklädd rygg

Artikelnummer 60081141
56,19 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
EuroStyle konferensmapp, A4, konstläder, svart

Samla allt på ett ställe - behåll överblicken

Artikelnummer 2455267
från 796,25 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
2 har nyss köpt denna vara
Durable Clipboard | A4 | Mörkblå

Clipboard med kraftig klämma och utdragbar krok för väggupphängning

Artikelnummer 60120035
styck á 58,69 kr. inkl. moms
Minimumköp 5 styck
Der kan ikke købes flere end den resterende lagerbeholdning

Köp minst 5 styck

Säljes endast á 5 styck.
Avrunda uppåt till styck
Ange giltigt antal
OBS: Antalet medför bruten förpackning.
Avrunda uppåt till styck
Der kan ikke købes flere end den resterende lagerbeholdning

Köp minst 5 styck

Säljes endast á 5 styck.
Avrunda uppåt till styck
Ange giltigt antal
OBS: Antalet medför bruten förpackning.
Avrunda uppåt till styck
Lägg i korg
Leverans: Förväntat 3-5 vardagar
Gaffelpärm Agrippa A4+ 60mm svart

Förvara dina dokument organiserat

Artikelnummer 60079657
323,75 kr. inkl. moms
Leverans: Leveransdatum undersöks
Ringpärm A4 i plast transparent vit

Ringpärm i plast

Artikelnummer 60081939
24,94 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
Durable Optimo tidskriftssamlare, A4

Funktionell och modern tidskriftshållare tillverkad av min. 80% återvunnen plast

Artikelnummer 60170100
styck á 54,94 kr. inkl. moms
Minimumköp 6 styck
Der kan ikke købes flere end den resterende lagerbeholdning

Köp minst 6 styck

Säljes endast á 6 styck.
Avrunda uppåt till styck
Ange giltigt antal
OBS: Antalet medför bruten förpackning.
Avrunda uppåt till styck
Der kan ikke købes flere end den resterende lagerbeholdning

Köp minst 6 styck

Säljes endast á 6 styck.
Avrunda uppåt till styck
Ange giltigt antal
OBS: Antalet medför bruten förpackning.
Avrunda uppåt till styck
Lägg i korg
Leverans: Förväntat 3-5 vardagar
Gaffelpärm JOPA special A4 80mm blå

Förvara dina dokument organiserat

Artikelnummer 60079815
170,00 kr. inkl. moms
Leverans: Leveransdatum undersöks
Hållbar hörnficka Självhäftande 75 mm 100 st.

Cornerfix® hörnficka - lämplig för fastsättning av lösa papper i manualer, prislistor, brev och offertmappar.

Artikelnummer 60101700
från 117,69 kr. inkl. moms
Leverans: Förväntat 3-5 vardagar
från 51,81 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
15 i lager
Portfoliomapp A3 Plast Svart

Vattenavvisande mapp med dragkedja, bärhandtag och smal axelrem

Artikelnummer 60071170
från 197,50 kr. inkl. moms
På fjärrlager / Leverans: Förväntat 4-6 vardagar
Produkter per side: 12 24 48

Enkel hantering av kontorets viktiga papper

Arkivering på kontoret är en viktig del av att upprätthålla ordning och reda i din organisation. Det gäller speciellt om du ansvarar för arkivering och förvaring på ett stort kontor med många människor, men även du som ofta jobbar hemifrån på ditt hemmakontor kan bli positivt överraskad över hur skönt det är när var sak har sin plats och därmed är lätt att finna.

Arkivering handlar i grund och botten om att strukturera och organisera information på ett systematiskt sätt för att underlätta åtkomst och användning vid behov. Det finns många olika verktyg och tekniker för att arkivera på kontoret, inklusive mappar, pärmar, plastfickor och annat.

På denna sida kan du klicka dig vidare till massor av olika slags produkter till arkivering, eller du kan välja att scrolla direkt här på sidan för att se hela vårt sortiment av arkivering och förvaring till kontoret.

Olika produkter som kan hjälpa dig med arkivering

Mappar är en vanlig form av arkivering på kontoret. De används för att samla och hålla ordning på papper och dokument som hör ihop. Mappar kan vara gjorda av papper eller plast och finns i olika storlekar och färger. För att göra det lättare att hitta rätt information kan man använda olika färger på mapparna för att markera olika typer av dokument.

Plastfickor är också vanliga verktyg för att arkivera på kontoret. De används för att skydda dokument från smuts och skador och är vanligtvis gjorda av genomskinlig plast. Plastfickor kan också användas för att hålla ihop dokument i en mapp eller pärm.

Filer och kataloger är en annan form av arkivering på kontoret. De används för att arkivera elektroniska dokument och filer och organisera dem på ett sätt som gör det lätt att hitta och använda dem vid behov. Filer och kataloger kan också ha olika färgkodning och märkningssystem för att underlätta organisationen.

En annan viktig del av arkivering på kontoret är att använda etiketter och märkningssystem för att identifiera och organisera dokumenten. Etiketter kan fästas på mappar och pärmar för att identifiera innehållet och underlätta åtkomst vid behov. Märkningssystem kan också användas för att organisera dokumenten efter kategori eller ämne.

Den kanske mest klassiska formen av arkivering: Pärmar

Pärmar är nog det första de flesta av oss tänker på vid arkivering på kontoret. De är vanligtvis större och mer robusta än mappar och används för att arkivera större mängder papper och dokument. Pärmar finns i olika typer, inklusive ringpärmar och pärmar med klämma, och de kan också ha olika färgkodning för att underlätta organisationen.

Hos Lomax hittar du pärmar och arkivboxar från kända varumärken och prisvärda pärmar som trots förmånliga priser är i toppkvalitet. Pärmarna finns tillgängliga både som ringpärmar och som fasta boxar och om du i första hand använder arkivboxar till ditt arkiveringssystem rekommenderar vi att du väljer de kantförstärkta pärmarna, som är mycket robusta och extremt hållbara. 

Ordning och reda leder till ökad produktivitet

Det är viktigt att välja rätt verktyg och tekniker för att arkivera på kontoret. Det är också viktigt att utveckla och följa rutiner för att säkerställa att dokument och filer arkiveras på ett konsekvent och systematiskt sätt. En välorganiserad arkivering på kontoret kan hjälpa till att minska stress och öka produktiviteten genom att göra det lättare att hitta och använda information vid behov.

Slutligen kan det vara bra att utvärdera och revidera arkiveringsrutiner och -protokoll regelbundet. Genom att se över och justera arkiveringsprocessen kan man förbättra effektiviteten och minska risken för felaktig arkivering och information som går förlorad.