CSR  |  Omtanke  |  Kundtjänst
 

Arkivering

Här hittar du allt för enkel arkivering och ett välorganiserat kontor! Är det dags att byta ut de slitna pärmarna? Eller behövs det fler register, plastfickor och mappar? Lomax har ett stort utbud av allt som kan behövas för att hålla koll på viktiga papper på ett bra och effektivt sätt. Läs mer

934 produkter

Begränsa urval

Välj filter

Bantex register A4, 1-100, PP, grå

Bra, praktiskt och hållbart register

Artikelnummer 6043320
från 163,75 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
11 i lager
Register Budget A4 1-20 Plast

Prisvänligt register i polypropen

Artikelnummer 6043260
från 35,81 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
4 har nyss köpt denna vara
Esselte Premium plastficka, A4, topp, 0,11 mm

Plastfickor av välkänd Esselte-kvalitet

Artikelnummer 2014250
196,25 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
3 har nyss köpt denna vara
Pappersregister JOPA A4 A-Ö vit/blå

effektiv organisering av dina dokument och pärmar

Artikelnummer 60081600
från 12,44 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
Register Esselte A4 Jan-Dec (Eng.) Grå plast

Få kontroll på dokumenten

Artikelnummer 9022670
från 41,81 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
2 har nyss köpt denna vara
Esselte signalficka, A4, PP, topp + höger sida, 10

Bra, glasklara signalfickor i hög Copy-Safe®-kvalitet.

Artikelnummer 2061955
248,75 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
2 har nyss köpt denna vara
Register Esselte Maxi A4 1-31 Plast Grå

Extra brett – utmärkt när du arkiverar i plastfickor

Artikelnummer 6043400
från 79,75 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
2 har nyss köpt denna vara
Hängmapp Esselte Classic A4 Vit

Kraftig hängmapp i 100 % återvunnen kartong

Artikelnummer 9522319
11,19 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
9 har nyss köpt denna vara
Seoul korg | XL | Svart

Praktisk förvaringskorg för företag

Artikelnummer 80136340
19,94 kr. inkl. moms
Leverans: 2025-01-04
Flikregister Esselte A4 5 flikar Plast

Flikregister i kraftig PP-plast med förstärkta hål

Artikelnummer 6043380
från 31,81 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
2 har nyss köpt denna vara
Seoul korg | Medium | Svart

Praktisk förvaringskorg för företag

Artikelnummer 80136270
17,44 kr. inkl. moms
Leverans: 2025-01-04
Seoul korg | Stor | Svart

Praktisk förvaringskorg för företag

Artikelnummer 80136300
28,69 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
3 har nyss köpt denna vara
Durable självhäftande ficka, 101 x 61 mm, 10 st

Pocketfix fickor - perfekta för presentationer

Artikelnummer 3775630
från 63,75 kr. inkl. moms
På fjärrlager / Leverans: Förväntat 3-5 vardagar
3 i lager
Leitz Recycle sorteringsmapp | A4 | 1–12 | Svart

Återvunnen kartongmapp | 12 flikar för att sortera dokument

Artikelnummer 60095120
från 107,69 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
14 i lager
Esselte Eco arkivlåda | Toppöppning

Praktisk arkivlåda tillverkad av 100% återvunnen och FSC-certifierad kartong

Artikelnummer 60129590
52,44 kr. inkl. moms
På fjärrlager / Leverans: Förväntat 7-9 vardagar
8 i lager
Gaffelpärm KEBA Ergo A4 55mm grön/neutral

Förvara dina dokument organiserat

Artikelnummer 60079946
56,19 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
Gaffelpärm KEBA Ergo A4 55mm svart/svart

Förvarar dina dokument organiserat

Artikelnummer 60079967
56,19 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
NYHET

Arkivpärm A4 kartong 60mm, beige
Arkivpärm A4 kartong 60mm, beige

Arkivpärm i kartong med bygelmekanism, 70mm hålavstånd av svensk standard.

Artikelnummer 60172290
22,44 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
3 har nyss köpt denna vara
58,69 kr. inkl. moms
Leverans: Förväntat 15 vardagar
Esselte Eco arkivlåda | 100 mm

Praktisk arkivlåda tillverkad av 100% återvunnen och FSC-certifierad kartong

Artikelnummer 60129610
från 16,94 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
2 har nyss köpt denna vara
Gaffelpärm JOPA special A4 80mm röd

Förvara dna dokment organiserat

Artikelnummer 60079833
från 102,44 kr. inkl. moms
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
3 har nyss köpt denna vara
Fotoficka Bantex A4 13x18 cm 10 stycken

Fotofickor av god kvalitet

Artikelnummer 60032050
43,69 kr. inkl. moms
Leverans: 2025-01-10
Seoul korg | Liten | Vit

Praktisk förvaringskorg för företag

Artikelnummer 80136210
8,13 kr. inkl. moms
Leverans: 2025-01-04
Förvaringslåda Leitz Click & Store Medium Vit

Trendig och färgstark sorteringslåda med flexibla fack Hopfällbar och platsbesparande design

Artikelnummer 3096019
styck á 158,75 kr. inkl. moms
Der kan ikke købes flere end den resterende lagerbeholdning

Köp minst 1 styck

Säljes endast á 1 styck.
Avrunda uppåt till styck
Ange giltigt antal
OBS: Antalet medför bruten förpackning.
Avrunda uppåt till styck
Der kan ikke købes flere end den resterende lagerbeholdning

Köp minst 1 styck

Säljes endast á 1 styck.
Avrunda uppåt till styck
Ange giltigt antal
OBS: Antalet medför bruten förpackning.
Avrunda uppåt till styck
Lägg i korg
I lager / Leverans: 1-2 vardagar
15 i lager
Produkter per side: 12 24 48

Enkel hantering av kontorets viktiga papper

Arkivering på kontoret är en viktig del av att upprätthålla ordning och reda i din organisation. Det gäller speciellt om du ansvarar för arkivering och förvaring på ett stort kontor med många människor, men även du som ofta jobbar hemifrån på ditt hemmakontor kan bli positivt överraskad över hur skönt det är när var sak har sin plats och därmed är lätt att finna.

Arkivering handlar i grund och botten om att strukturera och organisera information på ett systematiskt sätt för att underlätta åtkomst och användning vid behov. Det finns många olika verktyg och tekniker för att arkivera på kontoret, inklusive mappar, pärmar, plastfickor och annat.

På denna sida kan du klicka dig vidare till massor av olika slags produkter till arkivering, eller du kan välja att scrolla direkt här på sidan för att se hela vårt sortiment av arkivering och förvaring till kontoret.

Olika produkter som kan hjälpa dig med arkivering

Mappar är en vanlig form av arkivering på kontoret. De används för att samla och hålla ordning på papper och dokument som hör ihop. Mappar kan vara gjorda av papper eller plast och finns i olika storlekar och färger. För att göra det lättare att hitta rätt information kan man använda olika färger på mapparna för att markera olika typer av dokument.

Plastfickor är också vanliga verktyg för att arkivera på kontoret. De används för att skydda dokument från smuts och skador och är vanligtvis gjorda av genomskinlig plast. Plastfickor kan också användas för att hålla ihop dokument i en mapp eller pärm.

Filer och kataloger är en annan form av arkivering på kontoret. De används för att arkivera elektroniska dokument och filer och organisera dem på ett sätt som gör det lätt att hitta och använda dem vid behov. Filer och kataloger kan också ha olika färgkodning och märkningssystem för att underlätta organisationen.

En annan viktig del av arkivering på kontoret är att använda etiketter och märkningssystem för att identifiera och organisera dokumenten. Etiketter kan fästas på mappar och pärmar för att identifiera innehållet och underlätta åtkomst vid behov. Märkningssystem kan också användas för att organisera dokumenten efter kategori eller ämne.

Den kanske mest klassiska formen av arkivering: Pärmar

Pärmar är nog det första de flesta av oss tänker på vid arkivering på kontoret. De är vanligtvis större och mer robusta än mappar och används för att arkivera större mängder papper och dokument. Pärmar finns i olika typer, inklusive ringpärmar och pärmar med klämma, och de kan också ha olika färgkodning för att underlätta organisationen.

Hos Lomax hittar du pärmar och arkivboxar från kända varumärken och prisvärda pärmar som trots förmånliga priser är i toppkvalitet. Pärmarna finns tillgängliga både som ringpärmar och som fasta boxar och om du i första hand använder arkivboxar till ditt arkiveringssystem rekommenderar vi att du väljer de kantförstärkta pärmarna, som är mycket robusta och extremt hållbara. 

Ordning och reda leder till ökad produktivitet

Det är viktigt att välja rätt verktyg och tekniker för att arkivera på kontoret. Det är också viktigt att utveckla och följa rutiner för att säkerställa att dokument och filer arkiveras på ett konsekvent och systematiskt sätt. En välorganiserad arkivering på kontoret kan hjälpa till att minska stress och öka produktiviteten genom att göra det lättare att hitta och använda information vid behov.

Slutligen kan det vara bra att utvärdera och revidera arkiveringsrutiner och -protokoll regelbundet. Genom att se över och justera arkiveringsprocessen kan man förbättra effektiviteten och minska risken för felaktig arkivering och information som går förlorad.